Kristallkula

En kristallkula har vi väl alla hört talas om eller sätt, men vet du egentligen vad den används till? En kristallkula kan man använda inom Feng Shui som en inredningsdetalj som ger ett bättre energiflöde, och så kan man ju använda kristallkula till kristallskådning.

För er som är intresserade så ska jag skriva en kortfattad guide till hur man använder en kristallkula för det är inte alls svårt!

Börja med att ställa kulan på ett mörkt underlag, tex ett mörkt bord eller duk och tänd sedan ett stearinljus bakom kulan. Kristallkulan blir ofta lite smutsig när man inte använder den, så polera den lite tills den är glänsnade.

Ge sedan kulan styrka och kraft (magnetisering) stryk kulan med höger hand i ca 5 minuter, och för att ge känslighet åt kulan använd då vänster hand i ca 5 minuter.

Iakttag sedan vad som händer, men kom ihåg att bara iaktta med båda ögonen inte stirra! Om du inte ser något resultat börja då om med att stryka kulan.

Om du märker att kristallkulan börjar bli oklar eller ser små glänsande ljuspunkter så håller du på att hitta det du söker!

Exempel på tydningar:
Vita dimmor: Gott, bekräftande, gynnsamt
Svart dimmor: Dåligt eller illavarslande
Violett, grönt och blått: Lycka är på ingång
Rött, orange, gult: Fara, bekymmer, sjukdom, sorg





Kommentarer
Postat av: M I N I I Z Z A

detsamma:D

2011-02-02 @ 17:26:29
URL: http://miniizza.blogg.se/
Postat av: evin

tack så mycket! Desamma :D

2011-02-02 @ 18:55:38
URL: http://evinws.blogg.se/
Postat av: emma

jättehärligt är det! :)

allt bra med dig?

2011-02-02 @ 18:55:55
URL: http://emmaliindell.blogg.se/
Postat av: vispen

Bra inlägg. Jag skulle gärna vilja ha en kristallkula. dock skulle jag kanske inte uppskatta den lika mycket som seende personer eftersom jag inte skulle kunna använda den på det sättet. Men de verkar ändå vara väldigt fina:) Hoppas att du får en trevlig kväll!

2011-02-02 @ 19:12:33
URL: http://vispen91.blogg.se/
Postat av: vispen

Svar: Intressant tanke, på vilket sätt menar du att man kan träna upp det? Ellr menar du inte bokstavligt att man kan träna upp sitt seende? Jag menade mer att jag inte kan använda kristallkulan på exakt samma sätt eftersom jag är helt blind men det är klart att jag säkert kan få ut något av att ha en ändå:)

2011-02-02 @ 21:34:58
URL: http://vispen91.blogg.se/
Postat av: Vanissa

hej. tycker din blogg är väldig intressant. Inom min familj från den kvinnliga har vi en del gemensamt inom att kunna spå, och se framtiden och kommunicera med (sånna) som inte har kunnat eller kan gå över till den andra sidan. Men jag känner att jag vill testa på något nytt jag vill veta lite om mig själv eftersom "vi" inom familjen kan känna vad som kommer hända med de andra i vår famij men inte kunna veta om vårat egna. Ikväll tänkte jag testa detta med kristallkula, men jag har inte all information om hur man riktigt gör. skulle verkligen uppskatta om du kunde skriva ett brev till mig på min facebook, eftersom jag inte använder mitt mail eller har någon blogg. m.v.h Vanissa

Svar: Hej!Jag kan tyvärr inte svara på så mycket mer då det handlar om kristallkulor då jag känner att jag själv är nybörjare då det kommer till detta, men mitt tips är att gå in på vattumannen.se och leta efter böcker där, oftast brukar de ha nybörjarböcker i de flesta ämnen!
Mvh
Bergskristallen
Bergskristallen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0